maandag 15 juli 2013

13-07-2013 Onze eerste "echte" reisdag.

Vanmorgen vroeg…. Jajaja om 5 uur ging de wekker in Hotel vd Valk om vervolgens om 6 uur met het
Shuttle busje ( bus ) naar het vliegveld te gaan. Dit wel zonder ontbijt want zo vroeg kon dat nog niet daar.  Alles  verliep prima en keurig op tijd.

Aangekomen op het Vliegveld Zaventem in Brussel moesten we naar  Gate B07. Daar op ons gemak zitten wachten want we waren natuurlijk veel te vroeg dit ook omdat alle controles erg vlot waren verlopen. Wel nog even een nieuwe Ipod 5G voor Demi gescoord daar want helaas was net 1 week voor de vakantie de oude kapot gegaan. Maar ach we hebben ons prima vermaakt met mensen en vliegtuigen kijken. Na een tijdje zagen we “ons” vliegtuig aankomen van  Brussels Airlines.

Mooi op tijd aan boord gegaan en vertrokken en na een erg korte vlucht prima op tijd aangekomen in London, Vliegveld Heathrow. Jeetje wat is het hier groot.

We zagen meteen al dat we n half uur vertraging hadden en dus hebben we een plekje uitgekozen om te gaan zitten en zo maar geduldig afwachten tot we meer zouden weten. Na een tijdje wachten zagen we Gate 20 verschijnen en dus zijn we aan de wandel gegaan.  Door de paspoort controle voor de vlucht ikke voorop en ja hoor PIEPPPPPPPPPPPPPPPPPPP, en idd dat gebeurde dus nog 4x. We moesten nog even onze hotel gegevens doorgeven en ook weer klaar. Toen we uiteindelijk aan boord zaten zijn we ruim een uur later dan gepland vertrokken met het enorme vliegtuig van Virgin Atlantic.

Na een prima vlucht met erg veel eten en drinken ( vonden wij tenminste )  zijn we om 16.00 uur plaatselijke tijd netjes op schema weer geland.  Toen kwam voor mij het gedeelte waar ik het ergste tegenop zag….. De immigratie dienst…… maar al de slapeloze nachten zijn echt voor niks geweest want na de 4 fingers en de thumb check op het groene lichtje en de iris check konden we meteen doorlopen, een makkie dus. Helaas  was het toen  alleen behoorlijk lang wachten op de koffers maar gelukkig waren ze er allemaal dus helaas niet extra shoppen, hihi. Dan nog 1 controle de douane en ook dat was een makkie.

Op naar de auto….. Zoek Alamo….. nou dat was niet zo moeilijk want daar was t echt enorm druk…. De heren besloten om het bij de kiosk te proberen enne raar maar waar het lukte zowaar prima. Volgens Ronald een geluk wat de rij was enorm en de kiosk was eerder nog nooit gelukt. Ach soms moet je geluk hebben. Eenmaal in de garage aangekomen konden we een upgrade krijgen naar een maat groter auto als wat bespoken was ivm het hoogseizoen ofzo iets …:P. De heren aan het zoeken naar de juiste auto waar we met 5 personen incl de bagage fatsoenlijk in konden. Uiteindelijk is de keuze niet vor de upgrade gevallen omdat de kofferruimte niet voldeed. Nu rijden we dus onze reis rond in een: Dodge Grand Voyager ( Dodge Grand Caravan heet die hier ) Prima kar en alles pas er precies in. Vanaf as dinsdag arriveren we bij “onze” villa en dus dan hebben we helemaal volop de ruimte nu is t ff opletten maar komt helemaal goed.

Nu op weg naar onze eerste overnachtingsplaats, Hotel: Hampton Inn in Miami. Bij binnenkomst bleek er maar plaats voor 4 personen om te slapen. Aangezien we met zn 5en zijn dit beneden gemeld en er zou een bed gezocht gaan worden….. Ja ja was schijnbaar echt zoeken maar uiteindelijk kwam er dan toch een bed…… een 2 persoons opklapbed…. Maar ach ook Demi kon slapen en alles was geregeld.

Toen toch nog even op pad geweest om ergens een klein hapje eten te scoren wat achteraf nog een hele klus zou zijn want waar we zaten was nauwelijks iets te bekennen dus geheel tegen de principes in bij de MC Donalds n broodje op … Plaatselijke tijd ong 19.30 uur maar voor ons dus rond 1.30 uur.

Ook hebben we de eerste Amerikaanse storm/regen bui al gehad incl de stroomstoringen maar  dat mag de pret niet drukken !!!

Eenmaal weer terug bij het hotel nog een poging gedaan om internet te krijgen maar helaas niet gelukt dus vandaar ook dat deze blog dag wat vertraagd is. Rond 21.00 uur plaatselijke tijd hier lagen we alle 5 uitgeteld in bed, Demi sliep al een uurtje die viel echt om na deze vermoeiende dag.

Al met al een prima dag maar wel erg vermoeiend en we zijn nu klaar voor een top vakantie.

Tot snel weer !!

1. Wat een drukke dag zo te horen, gelukkig kan jullie vakantie nu echt beginnen. Veel plezier!