maandag 15 juli 2013

14-07-2013 Van Miami naar Key West.

Vanmorgen naar een erg onrustige nacht ( voor mij dan ) om half 5 klaar wakker, allemaal. Tja dat was natuurlijk te verwachten. Na even contact te hebben gehad met het thuisfront zijn we lekker gaan douchen en de boel langzaamaan weer ingepakt. Om 6 uur konden we ontbijten dus tijd genoeg.
Net na 6 uur kwamen we beneden aan voor het ontbijt en dat was prima...... Je kon je eigen wafels bakken, wat brood, muffins, donuts wat kellogs varianten en natuurlijk wat warms zoals scrambled eggs..... Zag er allemaal prima uit alleen niet aan mij besteed. Ik heb het netjes gelaten bij een boterham en een muffin met wat Jus..... Toine heeft wel zelf een wafel gebakken en vond t prima te eten en ook Demi heeft der buikje rond gegeten aan de muffins, boterhammen en een stuk wafel.

Na het eten de rest nog even inpakken en om 7.15 uur liepen we bepakt en bezakt het hotel weer uit naar de auto. Deze weer ingeladen en op naar de eerste x Walmarkt. We willen onderweg natuurlijk wel wat te eten hebben en heel belangrijk wat kouds te drinken. De eerste dingen zoals water, cola en pepper ( ja ja Toine is prima terecht gekomen want Dr Pepper is er overal te krijgen ) en natuurlijk wat te knabbelen zijn ingeslagen, incl een grote zak ijsblokjes en een coolbox dus alles blijft heerlijk koud tijdens de reis.

Alles weer ingepakt in de auto gaat de reis naar Key West beginnen. Ik wist niet goed wat ik me ervan voor moest stellen maar na al de verhalen en de aanmoedigingen om dit toch zeker wel te gaan zien kan ik alleen maar zeggen dat het een mooie reis was erheen. Onderweg nog even gestopt aan het water om pootje te baden. Verder een mooie rit met echt van alles te zien. Petra riep ineens: Hej kijk daar nou, ik kon nog net zien wat ze bedoelde de andere 3 helaas niet..... Er liep een enorm beest het fietspad over.... We denken een Varaan..... Wat een ding was dat zeg, helaas konden we niet stoppen om een foto te maken.

Om ong 12 uur waren we er dan toch echt. Key West. Na even zoeken dan toch een parkeerplaats gevonden in het centrum. Meteen maar even bij de Sub Way binnen gelopen voor een heerlijk broodje want daar waren we na het ontbij van 6.00 uur wel aan toe.

Toen aan de wandel, mensen kijken en overal even lekker neuzen. Wat is er toch een hoop te zien. We kijken onze ogen uit hier. Alleen al qua mensen die er rondlopen..... Geweldig !!!
Het weer was hier warm/benauwd. Rond de 30/31 graden. Dus om zo rond te lopen behoorlijk heet. Maar ja we willen wel iets zien als we ergens zijn. Op naar t Southern Point of Key West......En ja hoor gevonden.....en druk, druk druk daarr. Iedereen wil schijnbaar met die "boei" op de foto, er staat gewoon een rij. Nou dat hoeft voor ons dus niet..... maar zoals je kunt zien is het toch gelukt alleen tja niet precies van de voorkant, hihihih. prima zo. vanaf dit punt is het nog "maar" 90 miles to Cuba !!!

Na nog wat verder gelopen te hebben was het wel goed zo en dus op naar de auto en op naar het hotel. ( hier waren we al wel even langs gereden. ) Inn at Key West !! Bij inchecken bleek er pas 1 kamer vrij te zijn ( dit hotel 2 aparte kamers, kon niet anders ) dus nog even geduld en toen was ook de 2de kamer weer op orde. Zag er allemaal prima uit !!!  Nu even de boel ordenen..... beetje maar want ook hier blijven we maar 1 nachtje en toen was er maar 1 ding wat we wilden gaan doen.... ZWEMMEN.... even heerlijk afkoelen in het mooie zwembad van het hotel. Heerlijk even wat verfrissing.... dat deed ons allemaal goed.

Om 18.30 uur stonden we allemaal weer gedouched en wel paraat om een hapje te gaan eten. De keuze was gevallen op: Outback..... en ja die keuze was goed. We hebben echt super gegeten ondanks een klein akkefietje wat keurig is opgelost. De keuze voor de steak was echt voortreffelijk..... ik zou haast zeggen voor herhaling vatbaar hahahaha.

Om 20.45 uur weer terug in het hotel en daar aangekomen viel Demi weer bijna om en is dus der bedje ingedoken. Ik zit hier mn blog te maken want mevrouwtje wilde niet alleen op de kamer blijven terwijl Ronald en Petra de kamer naast ons hebben dus ja helaas ik heb pech. Maar het is niet anders.

Ook hier komen de foto's morgen want daar heb ik ff de hulp van Ronald voor nodig en ja.... die zit hiernaast.

Tot morgen weer als we onze reis vervolgen via de Everglades naar Naples.

Ilse

1. Wat een leuke dag hebben jullie gehad... Zie dat Toine Dr. Pepper ook lekker vindt... Wordt hier ook dagelijks als vast ritueel besteld bij elke maaltijd. Op dit moment zitten wij voor 3 dagen in Key West bij Southern Most Hotel aan Duval St. Jullie doen de reis net andersom. Wij zijn gisteren vanuit Fort Myers en Naples naar de Everglades gereden en gaan over vier dagen naar Miami.