zondag 28 juli 2013

27-07-2013 Disney Animal Kingdom.

Vanmorgen weer om 7.30 uur de wekker en na een lekker ontbijtje zaten we allemaal weer netjes op tijd om 8.30 uur in de auto. Vandaag een dagje Disney Animal Kingdom op de agenda. Het weer was prima en we hadden er zin in.

Op de parkeerplaats aangekomen, en natuurlijk eerst weer netjes de $ 15.00 parkeergeld betaald, daarna konden we redelijk vooraan parkeren. Weer stond er zoals we tegenwoordig gewend zijn een treintje op ons te wachten om ons naar de ingang te brengen. Als we alle veiligheidsvoorschriften weer aangehoord hebben ( ja ja daar zijn ze hier heeeeel goed in ) kunnen we gaan rijden. In No Time staan we bij de ingang..... nou ja eerst natuurlijk de tassencontrole maar hier was het erg rustig vandaag dus zo klaar. Nu echt de ingang. Ja zoals we van gisteren nog wisten hadden we kaartjes die nog niet werkten op de nieuwe ingang poortjes en dus verzamelden we ons netjes alle 5 bij elkaar en was het wachten op een dame die onze pasjes kwam scannen.

Bij binnenkomst heb je meteen uitzicht op De Boom. Een enorme boom waar in de "stam" heeeeel veel verschillende dieren te zien zijn. Mooi !!!

Nu het park in, gewapend met kaart want het lijkt er wel een doolhof. De "wandel" routes zoals wij die uit Nederland kennen bij zulke parken hebben we hier nog niet ontdekt. De eerste stop was de: Kilimanjaro Safaris, helemaal leuk. Met een grote groep in safari jeeps en zo tussen de dieren door. De weg was niet van asfalt maar echt hobbel de bobbel en zelfs door het water. We hebben veel gezien !!!

De temperatuur was al lekker hoog en behoorlijk vochtig en dus hup, door naar het volgende. Pangani Forest Exploration Trail, een wandeling langs allerlei dieren. Hier zagen we echt van alles... Mooi. Ook was het volop genieten van het park. Alles is super aangelegd en keurig onderhouden. Nergens geen vuiltje te bekennen en qua personeel iedereen op en top vriendelijk !!!

Nu vond Demi het tijd voor wat actie en zijn we op zoek gegaan naar de achtbaan. Aangekomen bij: Expedition Everest-Legend of The Forbidden Mountain. Deze achtbaan gaat achteruit en hier is Ronald geen fan van dus ga ik alleen met Demi. Wachttijd 50 minuten dus dat kan net. In de rij bleek dat het lekker op schoot en dus stonden we na 45 minuten alweer buiten. Heerlijk zo en we vonden het beide erg leuk !!!

Ondertussen dat wij in de wachtrij stonden hebben Petra, Ronald en Toine een rondje gelopen en ook nog allerlei moois gezien !!

Nu was het toch wel tijd voor een hapje eten,  Onderweg hierheen kwamen we langs Finding Nemo The Musical, deze zou zo gaan beginnen en dus besloten we toch dit ook eerst maar even mee te pikken.
Demi helemaal blij !!! Leuke en kleurrijke musical.

Nu dus ruim 13.00 uur geweest en echt tijd voor wat eten. Zo gezegd zo gedaan !!!

Buikjes weer vol en dus op weg naar het volgende: It's Tough to be a Bug, Een leuke 3D film met allerlei reptielen !!! Wij vonden het erg leuk. Demi even wat minder omdat het erg donker werd en het net voelde alsof die beesten onder je doorliepen ed maar ach dat was ook zo weer over.

Nu hadden we het meeste wel gezien en aangezien er werd gezegd dat er veel regen aan kwam besloten we nog even wat winkeltjes te bekijken en daarna op naar het treintje en naar de auto !!!

We zaten net in het treintje en toen begon het te regenen dus weer een goede timing...... !!!

Nog even langs de Target voor wat kleine dingen en op naar "huis". Vanmiddag even lekker wat luieren en daarna gaan we weer lekker een hapje eten natuurlijk !!!

De keuze voor vanavond is gevallen op T.G.I. Friday's op de 192. Op zich prima gegeten maar heb leukere tentjes gezien de afgelopen weken.

Onderweg naar huis nog even langs de WalMarkt want Toine wilde graag een nek kussentje voor de terugreis en die had hij van de week daar gezien. ( hij had alleen niet in de gaten dat we van de week 3 verschillende WalMarkten bezocht hadden en dus was het gokken in welke het was geweest, gisteren al verkeerd gegokt, hihi ) Nu goed gegokt en dus gevonden. Voor Demi nog even gekeken of ze een oog masker hadden voor het slapen in het vliegtuig donderdag maar deze konden we niet vinden. Ook nog even gestopt bij de WalGreens ( een soort drogisterij alleen dan veel groter en ook qua assortiment veeeeeeel uitgebreider ) maar ook hier helaas geen oogmaskers. We kijken evt van de week nog even of we ze kunnen vinden.

Ook zien we heel de week de wijk Celebration al liggen en hebben van Ronald en Petra gehoord dat dit een erg mooie wijk is hier. Daar woon je echt op stand, Ronald besluit om op de weg terug hier even doorheen te rijden en we kijken hier echt onze ogen uit, wat een huizen zeg !!! Echt een wijk zoals je ze kent van de tv. SUPER !!!

Nu lekker nog even op de bank en blog bijwerken. Morgen alweer zondag. De dagen gaan nu helaas echt heeeeel hard voorbij maar we genieten van elke minuut !!!

Tot morgen weer.

1. Ja,ja "time flies when your having fun"!
    Maar al die mooie dagen kunnen ze jullie al niet meer afpakken;-)
    Enjoy!
    Grtz.Yvonne

2. Dat vinden wij nou ook altijd dat de tijd zo snel gaat in Florida, gek heh? Superleuke dag was dit weer, en die Nemo Musical is zo leuk. Celebration is ook erg leuk om rond het meer te wandelen.

3. Wat een top dag weer en wat een prachtige foto's!!
    En wij vlogen met arke fly en wij kregen in het vliegtuig allemaal een pakketje met sokken oordopjes en oogmaskertje!!
    Vaak met een nachtvlucht krijg je die in het vliegtuig.
    Geniet er nog lekker van want de tojd vliegt in de usa!!
    Gr de moolenschotjes

4. Mooie en leuke foto's hebben jullie gemaakt.